Roger’s Comic Ramblings: Review: DC’s Legion Lost HC

Dit bericht is ingediend onder:

HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen

Legion verloor HC

door Roger Ash

DC heeft onlangs een verzameling van de klassieke maxiseries uitgebracht van 2000-2001, Legion Lost. Ik neem aan dat dit gedeeltelijk is gedaan om de nieuwe 52 -serie met dezelfde naam te helpen pushen. Er zijn zeker enkele verschillen tussen de twee, zoals in de nieuwe serie, leden van The Legion of Super-Heroes gaan verloren in de tijd en gestrand op de huidige dag aarde, terwijl ze in de maxiseries verloren gaan in een ver van het universum. Ook worden zowel de huidige serie als de maxiseries gedaan door verschillende makers. Maar ondanks de verschillen, ben ik blij dat DC heeft besloten de klassieke serie te herdrukken, omdat het een zeer plezierig verhaal is.

Ik geef toe dat mijn interesse in de serie niet te wijten was aan het legioen. Hoewel ik geniet van de personages, heb ik een aantal echte Legion -fanatici ontmoet en mijn liefde voor de serie en de veelheid aan personages komt niet eens in de buurt van die van hen. Mijn interesse was gewekt vanwege de schrijvers van de serie, Dan Abnett & Andy Lanning. Ik hield van wat ze deden met de kosmische hoek van het Marvel -universum, dus ik was benieuwd wat ze vóór dat met het Legioen deden. Legion Lost omvat ook enkele van het vroege werk van superster -kunstenaar Olivier Coipel, samen met een paar problemen getekend door Pascal Alixe. Het is zeker interessant om het vroege werk van Coipel te zien en hoe zijn stijl zich tussen toen en nu heeft ontwikkeld.

Het verhaal van Legion Lost werd net voorafgaand aan de serie in Legionnaires en Legion of Super-Heroes opgezet (die kwesties werden herdrukt in DC Comics-cadeautjes: Legion of Super-Heroes #1). Om de aarde te redden, moet het legioen een kloof in de ruimte sluiten. Hierdoor wordt een groep A-helden-elementjongen, verschijning, Brainiac 5.1, Chameleon, Kid Quantum, Live Wire, Monstress, Saturn Girl, Ultra Boy, Umbra en ERG-1/Wildfire getransporteerd-getransporteerd universum; Een plek zo ver van huis dat ze geen sterren of planeten herkennen en enig idee hebben welke manier de beste manier is om naar huis te gaan.

In dit onbekende territorium ontmoeten ze een jong meisje genaamd Shikari van de Kwai. Ze wordt achtervolgd door het nageslacht, meedogenloze buitenaardse wezens die – op bevel van hun heerser, de voorloper – systematisch varianten wegvagen, d.w.z. iedereen die niet zoals zij is. Dus niet alleen moet het Legion een weg naar huis vinden, maar ze moeten ook te maken hebben met genocidale buitenaardse wezens. Shikari blijkt een zeer behulpzaam lid van het team te zijn, omdat ze niet alleen bevoegdheden heeft die hen kunnen helpen, maar ook haar kennis van het nageslacht en hun tactiek is van onschatbare waarde.

Shikari is ook een geweldig personage voor lezers die niet bekend zijn met het Legioen, want als ze veel meer leert over haar nieuwe teamgenoten, doet de lezer dat ook. Abnett & Lanning helpen ook nieuwe lezers samen met het vertelapparaat dat elk nummer wordt verteld vanuit het standpunt van een ander teamlid. Op die manier leert de lezer veel meer over wie de personages zijn en wat hen drijft. Maar er zijn ook veel voor oude fans om te genieten, evenals karakterrelaties worden onderzocht en er is veel actie en avontuur. Er is ook een ramp, met een aantal echt hartverscheurende momenten.

Een van de dingen die me veel verbaasd over de serie, is hoe goed alle twaalf nummers aan elkaar verbonden zijn. Zelfs verhalen die kunnen lijken op verhalen met één kwestie, zoals de ontmoeting van het legioen met een enorm krachtig wezen dat de omniphagos wordt genoemd, blijken een integraal onderdeel van het geheel te zijn op serie -einde. Hoewel het Legioen zeker directioneel verloren is, gaan ze ook op andere manieren verloren, omdat Abnett & Lanning andere betekenissen van het woord verkennen en analyseren wat het Legion nog meer heeft verloren naast hun manier.

Kan het Legion het nageslacht verslaan? Wat is het vreselijke geheim van hun leider, de voorloper? Zullen de verloren leden van het Legion hun weg naar huis vinden? Ik ga de bonen niet morsen. Je moet het boek lezen om erachter te komen. En het is zeker de moeite waard om te lezen, omdat Abnett & Lanning me opnieuw hebben laten zien dat ze kosmische verhalen zo goed vertellen. Ik hoop dat DC hun werk op het Legioen blijft verzamelen, omdat ik het nog nooit eerder heb gelezen en benieuwd wat er daarna komt.

Lees nu een stripverhaal!

Aankoop

Legion verloor HC